8 Temmuz 2013 Pazartesi

saldırı kitabı üzerine





internette baktım .bu kitap hakkında pek yoruma rastlayamadım.üzüldüm.çünkü gerçekten beğendiğim bir kitap.
başlıyorum.
öncelikle kitabın konusuna değinmek istiyorum.
bir filistinlinin israil vatandaşlığına geçmiş ve doktorlukta oldukça ünlü olmuş cerrah eminin  hikayesini okuyoruz.
oldukça başarılı ,zengin ve sevilen emin doktorun bir gün kendisi ile aynı sıfatlara sahip karısının tel avivde canlı bomba olması ile hayatı değişiyor.tarafsız olmak ned demen bunu öğretiyor.
ARTILAR
kitapta gereksiz betimlemelere oldukça az yer verilmiş.böylece okurken sıkıllmıyoruz.
en büyük artısı kitabın tarafsız olması yani tüm israilliler kötü tüm filistinliler kötü imajında değil kitap.gerçek hayatta  olduğu gibi iyi insan kötü insan tasvirler bulunuyor.
EKSİLER
kitap 190 sayfa gönül ister ki daha uzun .
kitapta bence karakterin ruh halinden çok karısına daha fazla önem verilmeli diye düşünüyorum..kafamda halen birkaç soru var karısı ile ilgili.
KİTABIN ÖZETİ
"hiçbir şey , kesinlikle hiçbir şey hayatından daha önemli olamaz... Ve senin hayatın da diğerlerininkinden daha önemli değil."
bu tarzda kitap okuyanlar için kesinlikle tavsiye ederim.incir kuşları kitabını okuyanlar bu kitabıda okumalı.konu aynı değil.ama atmosfer burda daha güzel.
bu tarzda  bir film izlemek isteyenlere tavsiye de bulunarak  İÇİMDEKİ YANGIN filmini öneriyorum.
böyle kitaplar o anı bize yaşatıyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder